L’enseignement dispensé dans la Faculté repose sur une approche pédagogique qui vise à rendre les étudiants acteurs de leurs apprentissages

Véritable espace d’ouverture et d’échange, les séances d’enseignement ont vocation à constituer un lieu d’échange, d’expérimentation et d’interaction, qui favorise l’appropriation active du savoir et développe chez l’étudiant l’ouverture intellectuelle et la capacité à mobiliser de manière inventive les connaissances acquises.
L’enseignant est chargé d’accompagner pas à pas l’étudiant, pendant les cours et en dehors, en stimulant sa réflexion à travers une gamme variée d’activités qui s’appuient sur les technologies et les pratiques pédagogiques nouvelles, comme les cours inversés, les dispositifs numériques ou les MOOCS (Massive Open Online Courses).

Passeur de savoir, plutôt que simple transmetteur de contenu, l’enseignant est animé par le souci constant d’assurer l’acquisition des connaissances en guidant chaque étudiant dans le cheminement qui lui est propre. Respectueuses des singularités individuelles, dont elle entend faire un atout, cette pédagogie vise à développer chez les étudiants les capacités d’innovation et de sens critique, mais aussi une sensibilité aux nuances et à la diversité des écoles de pensée, condition impérative pour saisir la complexité du monde d’aujourd’hui et y jouer un rôle actif.
The training offered at the Faculty relies on a pedagogical approach which aims to engage students in their learning.

A space dedicated to openness; the teaching sessions aim at providing a space for exchange, experimentation and interaction that helps students appropriate knowledge and develop intellectual openness as well as the capacity to use the skills acquired in an inventive manner. The teacher oversees students monitoring, during or outside of class; stimulating his/her reflection through a wide range of activities, which rely on technology and new pedagogical practices such as flipped classrooms, digital devices and MOOCS (Massive Open Online Courses). Being respectful of individual differences, which it intends to make an asset, this pedagogy aims at developing students’ innovative capabilities and critical thinking, and acquiring tools to understand and approach the different school of thoughts; which is essential to understand the complexity of today’s world and have an active role in it (learning by doing, flipped classroom, …).

In accordance with its "Policy oriented" approach, the program relies on various activities involving disciplinary coordination. The content of each class adopts a transversal approach and allows a gradual acquisition of skills, such as observation and analysis of public policy, to apply to the Moroccan and African context. The main objective is to allow students to be self-sufficient while relying on the Professor’s guidance, innovation and collaboration. The training program encourages students to adopt a participatory approach where the teacher is the mediator.